A proto je potěšující alespoň to, že existují způsoby, jak mu tyto těžkosti kompenzovat.
Pokud dotyčný odlétá z území Evropské unie nebo dalších zemí spadajících pod regulaci EC 261/2004, pokud letí v rámci těchto zemí nebo využívá služeb letecké společnosti, jež je v některé z těchto zemí provozována, má mimo občerstvení, ubytování v hotelu a dopravy do něj a z něj v případě čekání přes noc a umožnění přístupu k telefonu či internetu navíc nárok na finanční odškodnění. To však pouze v případě, že vzdálenost a zpoždění dosáhnou alespoň pevně stanovené hranice a na vině zpoždění je sama letecká společnost.
Takové odškodnění může dosáhnout až 600 eur. Což je vcelku příjemné ‚bolestné‘.
Které však dotyčnou leteckou společnost také hodně zabolí. A proto se tato nejednou snaží vymlouvat na okolnosti, jež nemohla ovlivnit a v jejichž případě tedy odškodňovat nemusí, případně s klienty nekomunikuje a doufá, že to poškození nakonec sami vzdají.
K čemuž by ale docházet nemělo. Pokud člověk nárok na finanční satisfakci má, měl by se jí domoci. Jenže co když to jinak než soudní cestou nejde?
Pak je vhodné získat odškodnění za zpožděný let s pomocí právníků, kteří se na toto specializují.
Na rozdíl od většiny poškozených totiž tito právníci vědí, jak zjistit, kdo nese zodpovědnost, snadno zjistí, zda je na ono odškodnění nárok nebo ne, a u soudů jsou jako doma. Takže je pro ně takové vymáhání daleko snazší.
A k dobru jim lze přičíst i to, že si berou provizi teprve ve chvíli, kdy takové odškodné skutečně vymohou, takže na tom neuspokojený cestující nikdy netratí. Je to pohodlné, maximálně jisté a finančně výhodné.
A proto by se lidé na takové právníky obracet měli. Protože se přece nepřipraví o peníze, jež jim právem náleží! A jde, jak vidno, o nemalé peníze.